dinsdag 1 mei 2018

Weer voor een knijperzakje

Zoals gewoonlijk was het weer een druk weekje. Het lukte zelfs niet om een blogje te schrijven.
Ten eerste was ik druk in de weer in de moestuin en ten tweede is het hier al een week meivakantie. En je weet het, als de kinderen thuis zijn loopt heel je ritme in de soep. Daarnaast was ik ook jarig, dus dat brengt allemaal wat drukte met zich mee.

Maar vandaag is het ....weer (zelf invullen), dus kroop ik achter de naaimachine. Ik had een tijdje geleden een hele leuke (en eenvoudige) knijperzak gezien om te naaien. Zo eentje die je aan je droogmolen hangt en waar je dan steeds een knijpertje uit kunt halen. Veel leuker dan een of ander plastic bakje. Dus ik toog aan het werk. En hopla, het ging dit keer in één keer goed.


Het scheelde dat ik de stof en de hanger nog in huis had. Hoefde ik niet door dit ....weer te fietsen, maar kon ik lekker direct beginnen.

De stofjes koos ik passend bij mijn strijkplankhoes (beschrijving hier), die ik al eerder maakte.



Je zou bijna voor je plezier de was gaan doen. Nu nog even wachten op mooi weer, dan kan ik de knijperzak ook echt gaan gebruiken.

O ja, hier bij Tales from a happy house vond ik een heel duidelijke beschrijving om zelf zo'n "Peg Bag" te maken.

Fijne dag!
Marie-Louise


1 opmerking:

  1. Superleuk! Gisteren heb ik de was ook buiten gehangen, maar vermits ik véél was heb (en véél wasknijpers) gebruik ik een emmertje om ze in te doen. Dat zet ik gewoon onder de waslijn in het gras. Toch vind ik jouw zakje véél mooier dan mijn emmertje hoor!

    BeantwoordenVerwijderen