dinsdag 30 januari 2018

Gehaakte sjaal in C2C techiek

Ken je dat, koop je nieuwe, mooie bol wol en blij ga je aan de gang om er iets moois van te maken. Maar dan wordt het toch niet helemaal wat je ervan gedacht had en probeer je iets anders, en nog niets anders en dan is je avond voorbij en heb je nog steeds niets.




Dat had ik met deze wol, Scheepjes Our Tribe. Hartstikke leuke wol die mooi van kleur verloopt. Ik wilde er een sjaal van breien op een rondbreinaald, met ingebreide patronen in een andere kleur. Werd veel te veel werk en veel te druk. Afgekeurd dus. Toen ging ik iets breien waarbij je het meer op een weefwerkje leek, ook niks. Toen probeerde ik iets te haken, ook met beide kleuren door elkaar en toen gaf ik het op.


Na een nachtje slapen besloot ik uiteindelijk  maar met 1 kleur te gaan werken en koos ik voor de Corner to Corner haaksteek.
 

En dit wordt het nu. Ik vind het een hele leuke steek, maar het garen verloopt nogal onregelmatig van kleur. Eén stuk is mooi geelgroen, maar daarna komt een heleboel roze en blauw. Het is net alsof de bol niet helemaal goed gelukt is. Of misschien hoort het zo?

Nou ja, ik maak het maar snel af, dan ga ik daarna maar eens iets proberen waar ik meer tevreden over ben.

Fijne dag!
Marie-Louise

3 opmerkingen:

  1. Ja, heel herkenbaar hoor, dat het dan niet wordt wat je verwachtte.
    Ik vind eerlijk gezegd het kleurverloop ook wel wat merkwaardig. Welke kleur is dit? Als ik op het overzicht van kleuren kijk lijkt het 974? Ik kan nog geen ander project vinden wat met die kleur is gemaakt. Maar ik moet zeggen dat het met de C2Csteek wel leuk uit ziet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het etiketje er even bij gepakt. Het is kleur 973 (met de naam "It's all in a nutshell"). Maar volgens mij is het gewoon een beetje mislukt bolletje. Ik heb nog een tweede bol, ben benieuwd of die net zo is of beter.

      Verwijderen
  2. Heel herkenbaar!!! En frustrerend!! Hoe vaak heb ik dat wel gehad, iets begonnen, weer opnieuw, iets anders, nee toch niet... Maar dit ziet er wel goed uit nu hoor! En ja, ik ben vaak ook niet helemaal tevreden, maar als ik dan andere reacties hoor, dan denk ik: 'Hm, toch niet zo slecht gedaan blijkbaar' :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen