vrijdag 15 december 2017

Kleine kerstkransjes maken van natuurlijk materiaal

Tjonge tjonge, wat is december toch altijd druk. Afgelopen twee weken waren zowel zoon als twee dochters jarig. Sint hebben we daarom maar aan ons voorbij laten gaan. Anders komen alle cadeautjes helemaal op één grote hoop. Nu weer even een adempauze voor de kerst, dus had ik vandaag tijd voor iets creatiefs. En dat werden kleine kerstkransjes. Niet om te eten, maar als decoratie.

Ik had nog anijszaad bij mijn kruiden staan en die kon ik nu mooi gebruiken.
Samen met wat binddraad (ik had alleen rood ijzerdraad) freubelde ik een kransje in elkaar. Gewoon het ijzerdraad steeds om een anijszaadje draaien en ondertussen een beetje rond buigen.



.
En dan krijg je dit, een lief klein kransje.



Het ging zo lekker snel dat ik nog even de tuin in dook met een snoeischaar. 


Ook van elzenproppen kan je een kransje maken. Weer gewoon het draad eromheen draaien en steeds een takje toevoegen.


Klaar!




En toen was de batterij van mijn fototoestel leeg.

Fijne dag!
Marie-Louise


3 opmerkingen:

  1. Weer lekker creatief bezig geweest, met eenvoudige materialen. Zo zie je maar weer dat het allemaal geen kapitalen hoeft te kosten. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik inderdaad zo leuk, iets maken van de spullen die je al hebt. Ook een fijn weekend!

      Verwijderen
  2. Superleuk! Als je allerlei verschillende kransen combineert, zou dat ook nog prachtig staan als muurdecoratie.

    BeantwoordenVerwijderen