dinsdag 28 november 2017

Ditjes en datjes

Mooie uitdrukking, ditjes en datjes. De afgelopen dagen waren gevuld van die ditjes en datjes. Geen spannende handwerk-activiteiten ofzo. Dit weekend stond ik op zaterdag in de winkel. Altijd gezellig in deze tijd van het jaar. We verkochten natuurlijk veel Sinterklaascadeaus en ook al veel gezellige dingen voor de kerst. Wel heb ik het idee dat de grote aankopen steeds meer via internet gedaan worden. Maar zelf zou ik nooit een internetwinkel willen hebben. Alleen spullen in dozen doen en opsturen vind ik niet leuk. Juist het contact met je klanten maakt een winkel zo gezellig.

Op zondag brachten wij mijn moeder naar familie in het westen van het land. Haar zus werd 85 jaar. Fijn om alle ooms en tantes weer te zien. Ik realiseerde me wel dat het leven echt doorgaat. Je denkt nog aan de familie uit je jeugd, maar sommige ooms en tantes waren echt oud geworden hoor (Sorry hoor!) Je schuift zelf ook een generatie op he. Ik ben nu zelf zo'n tante van vroeger.

Gisteren kochten we nog snel wat inpakpapier bij de groothandel. We hebben weer mooie rollen uitgezocht voor bij de toonbank. Ook de zakjes en het lint gingen hard. Even bijkletsen over het wel en wee in de winkel en je bent zo een uur verder.

Daarna bracht ik nog een bezoekje aan de kringloopwinkel in Roden. Ik bracht wat spulletjes weg en jawel..... Ik nam ook weer wat mee naar huis. Gelukkig wel minder dan ik wegbracht.


Kijk, dit boek vond ik. Het is van John Seymour. Hij schreef ook het boek "Leven van het land". Een heel mooi boek over zelfvoorzienend leven. Nou, dat lukt ons nog lang niet, maar zo'n mooi boek over eten uit je moestuin is een feestje. De illustraties zijn ook heel mooi. John Seymour is allang overleden, maar zijn boeken zijn nog steeds erg gewild.

En deze stond ook op mij te wachten. Wij hadden jaren zo'n sinaasappelsapje. Helemaal stukgesperst. En zomaar ineens zag ik er een staan. Die mocht ook mee naar huis.
Soms vind je niets bij de kringloop en nu ging ik de koning te rijk terug naar huis.



 Verder maakte ik een beginnetje aan het truitje voor de hond. Ik moet maar snel doorbreien, want het wordt koud de komende dagen. Ik breide voor het eerst een kleine cirkel op een rondbreinaald. Het was even wennen, maar het gaat goed. Dat had ik eerder moeten proberen!

Een goede uitleg vind je hier Magic loop breien. Het is een filmpje zonder gesproken tekst, maar je ziet precies wat je moet doen.

En jawel hoor, het regent alweer!

Fijne dag
Marie-Louise


Geen opmerkingen:

Een reactie posten