maandag 25 januari 2016

Gebreide omslagdoek volgens oud recept

Weet je waarom ik zo graag sjaals en omslagdoeken brei? Ze passen altijd! Een zelfgebreide trui is bij mij meestal na één keer wassen twee keer zo lang en breed. Altijd weer een bron van grote teleurstelling. Maar een sjaal, die wordt alleen maar mooier als je 'm wast en mooi blokt. Altijd goed!

Hier een sjaal die ik de afgelopen tijd breidde van Scheepjes Invicta. Volgens mij is het officieel sokkenwol, maar je kan er natuurlijk van alles van maken.


Hier zie je een halve omslagdoek. Het is dus eigenlijk een vierkant.






Ik breidde de sjaal op pennen nummer 3,5 dan wordt het een beetje "fluffy" en niet zo strak.


Ik gebruikte 5 bolletjes Invicta.


Prima te gebruiken als omslagdoek, maar natuurlijk ook heel mooi voor een pasgeboren baby'tje.

Het patroon vond ik op internet. Klik hier.  Zo'n lekker ouderwets patroon. Er staan nog meer mooie doeken op deze site en andere klassieke patronen, maar die zijn vaak juist erg mooi.

Ik paste de sjaal wel een beetje aan, want ik heb het middenblok kleiner gemaakt. Anders werd het wel een heel grote sjaal. We hangen de sjaal in de winkel, dan kan je 'm bekijken en wie weet ook breien.

Nu weer een simpel projectje op de pennen.
Breigroetjes, Marie-Louise

Geen opmerkingen:

Een reactie posten