dinsdag 19 augustus 2014

Gehaakte bloemen, gebreide sjaal en gevlochte uien.


(Moes)tuinweelde: dahlia's en lathyrus.





Met dit sombere weer kunnen we wel een beetje kleur gebruiken.




En als de bloemen straks zijn uitgebloeid schakelen we gewoon over op deze gehaakte exemplaren.

Ik gebruikte een kleine kerstverlichting op batterijen.
De bloemetjes zijn als volgt gehaakt:
1. 4 lossen sluiten tot een ring
2. 8 stokjes in de ring
3. In ieder stokje 1 vaste, 3 lossen en 1 vaste.


Wist je dat je ook kan handwerken met uien? Kijk maar.


Ik heb de sjalotten en rode uien uit de moestuin laten drogen onder een afdak, en toen ben ik gewoon gaan vlechten. Bij iedere "overslag" (of hoe noem je zoiets bij het vlechten) legde ik er een extra ui bij. Daarna heb ik ze heel trots opgehangen in de keuken.


Bijna zonde om op te eten.

En met dit sombere weer breidde ik ook nog een warm en luchtig sjaaltje.


Beroerde foto, daar ben ik heel goed in.


Dan maar even een detail-opname. Heerlijke luchtige wol en het patroon is heel simpel, 8 naalden recht en dan 1 naald gaatjes (2 samenbreien, 1 omslag enz.) en weer 1 naald recht. Heerlijk om voor de tv te breien, je hoeft er niet al te hard bij na te denken. Dat is nou echt ontspannen voor mij.

Deze sjaal brei ik voor en klant uit de winkel, ze wil ook nog graag een grijze, die zit nu op de pennen. En toen een andere klant de sjaal zag bestelde ze er eentje in het zwart, dus ik kan nog even vooruit.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten