maandag 11 maart 2013

Maxima, maar dan gebreid

 
Kijk, hier is ze dan, Maxima.
 
En ze was nog een hele toer om te maken. Veel gepriegel, ook het gezichtje borduren vroeg het nodige geduld. Nu nog haar jasje, tasje en schoentjes en ze is zo'n beetje klaar. Mijn dochters willen ook dolgraag Willem Alexander en de drie dochters, maar het is veel meer werk dan ik dacht. Dus nog even moed verzamelen, want ik heb de neiging om dan maar weer aan iets anders te beginnen.
 
Ze komt uit dit boek: "De Oranjes, een uitgebreide geschiedenis", wat ik al eerder liet zien.
 
 
Het patroon voor het lijf is trouwens heel geschikt om ook andere leuke poppetjes mee te maken, dus je kan nog alle kanten op met dit patroon. Verder heb ik uit dit boek geleerd hoe je netjes armen en benen aan een lijfje naait, dat kan ik weer mooi gebruiken bij andere projecten. O ja, ik heb in de armen een stukje pijperager gedaan, dan kan je ze ook een beetje buigen.
 
En weet je wat ik volgende week ga doen? Naar een groothandel hier in de buurt, een groot bedrijf vol wol, kant, vilt, knopen en breinaalden, heerlijk inkopen doen voor de winkel. Ik verheug me er nu al op!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten