maandag 7 januari 2013

Gebreid muisje in een holletje

Een tijdje terug kreeg ik de vraag of ik een knuffeltje wilde maken voor kinderen die wat langer in het ziekenhuis moeten blijven. Door alle drukte in december had ik geen tijd, maar nu het wat rustiger is zag ik weer een gaatje om wat te maken.

Ik begon met een gebreid muisje. Voor wie het ook wil proberen; het patroon staat  hier op Ravelry.
Het is trouwens meer gepruts dan breien, het is allemaal nogal pietepeuterig.


Maar ik vond het nog wel een beetje een kaal, kouwelijk muisje.

Dus op zoek naar een mandje of zo. Ik kon niets vinden, dus besloot iets te haken. Hier vond ik een leuke opbergzak/tas waar het muisje prima in kon wonen. Weliswaar in het Noors geschreven, maar met een beetje fantasie is het wel te haken.




Het is een soort holletje of nestje en kan ook aan een haakje of deurknop hangen.


Voor meer speelplezier maakte mijn moeder een lakentje en kussentje, is gelijk een stuk warmer voor zo'n klein muisje.


En omdat ik het toch nog een beetje kaal vond heb ik nog een plukje natuur toegevoegd. 
Voor dit haaksel had ik geen patroon, maar heb ik maar iets gefantaseerd.


En zo alles bij elkaar ben ik wel happy met het resultaat. Nu nog versturen en ik hoop dat de ontvanger er ook blij van wordt. (en natuurlijk willen mijn dochters er ook eentje, maar ik vind de eerste keer iets maken altijd leuker dan weer herhalen, dus daar moet ik altijd weer even zijn in krijgen).


7 opmerkingen: