donderdag 4 oktober 2012

Tas vilten, voor wie van verrassingen houdt

De afgelopen twee dagen heb ik een tas gebreid die je vervolgens vilt in de wasmachine. We hebben namelijk van die viltwol in de winkel en ik dacht, laat ik even een leuk voorbeeldje breien. Je hebt dan altijd iets in je hoofd, het moest een beetje een vierkant tasje worden met een leuk bloempje erop of zo.

Dus ik ging aan de brei......


De schaar (groot model Ikea schaar) ligt erbij zodat je de grootte van de tas een beetje kunt zien (OK, hij is niet helemaal vierkant). Dat breien ging lekker snel, pen 5,5. Zo klaar. Toen in de wasmachine, eerst op 40 graden. Dat was niet genoeg gevilt, dus daarna op 60 graden en ziedaar, het resultaat.

 
Het vilten was mooi gelukt, maar het model! Ik had iets heel anders in gedachten.

Toen nog maar een bloempje erop om het nog wat te doen lijken.

 
Maar het wordt niets. Dit model is alleen geschikt om een fles haarlak of een stokbroodje gezond in te vervoeren. Hij flapt ook nog eens heel wijd open, dus dan verlies je zo weer je broodje.
Ik heb de volgende poging op de pennen staan, nu iets vierkanter. Ben benieuwd.
 
PS: Dit exemplaar is ook heel geschikt voor in de doos met verkleedkleren.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten