dinsdag 5 juni 2012

Rabarber-Sinaasappeljam met muts

Afgelopen week kreeg ik twee kilo rabarber cadeau. Zelf vind ik het heerlijk, maar de rest van het gezin kan het niet echt waarderen. Dus ben ik in de kookboeken gedoken om een lekker jamrecept te zoeken.
Het resultaat werd goedgekeurd en ik vond het zelf ook erg lekker, dus hierbij het recept.

1 kilo rabarber in stukjes
1 kilo geleisuiker
sap van 1 sinaasappel
rasp van 1 sinaasappelschil

Doe alles in een pan, breng aan de kook en laat vier minuten doorkoken. Doe alles in goed schoongemaakte jampotten, deksel erop en klaar. Ik gebruik altijd de potjes van de doperwtjes en appelmoes, spaar ik 's winters allemaal op.

Super eenvoudig recept en heel smakelijk.

Uiteindelijk kreeg ik uit twee kilo rabarber tien potjes jam.


Daarna kreeg ik nog last van de creatieve kriebels, Ik had op internet namelijk hier een leuke gehaakte mandela gezien en die heb ik gehaakt in een beetje "rabarberachtige" kleuren.



En dit is dan het resultaat. Ik vind het toch een beetje een jampot met een muts op. Mijn beide dochters vonden het echter geweldig, maar ja, die zijn 8 jaar en vinden alles nog leuk wat mama maakt.
Zo en nu aan het werk, ik ga naar de winkel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten